Projektna ideja prilikom pisanje projekta E.B.M. temelji se na zajedničkoj suradnji među mladim ljudima, posebice školskom djecom koja ovim projektom imaju veliku priliku izgraditi novi oblik zajedničkog obrazovanja i dvojezičnosti. Navedeno će se implementirati kroz radionice plesanja, igranja, pjevanja, upoznavanja sa različitim instrumentima te kroz brojne načine povezivanja hrvatskog i mađarskog naroda. Dobra je polazna točka i vrlo jaka želja svih triju škola da poboljšaju ove veze i potiču druge da rade na sličan način kao i oni. Glavni izazov i temeljni problem koji ovaj projekt pridonosi jest riješiti problem izumiranja kulturne baštine, niskog zanimanja za ovo područje s obje strane granice, te popularnu pretpostavku da je folklor i kulturna hrabrost samo zanimanje starog naroda. Projekt uključuje aktivnosti poput organizacije kulturnih i glazbenih radionica za učenike i učitelje triju prekograničnih škola koje žele prevladati jezične barijere i barijere kulturne raznolikosti. Uključivanjem djece od 7 do 15 godina, zajedničke aktivnosti prekograničnih gradova stvorit će se zajednički kreativni prostor u kojem će mladi ljudi ukloniti zapreke za buduću suradnju i stvaranje zajedničkog društvenog i kulturnog prostora u budućnosti radi povećanja tolerancije i uzajamnog prihvaćanja. Ciljna skupina projekta je 500 učenika i 17 nastavnika tri prekogranične škole: 188 djece iz OŠ Vladimira Nazora Virovitica, 187 djece iz Hrvatskog vrtića, osnovne i srednje škola i studentskog doma “Miroslav Krleza” Pécs i 125 djece iz Glazbena škola Jan Vlašimsky.
Osnovna škola Vladimir Nazor Virovitica
Dječji vrtić, osnovna škola, gimnazija i učenički dom Miroslav Krleža Pečuh i Glazbena škola Jan Vlašimsky Virovitica
Opći je cilj projekta potaknuti komunikaciju kako bi se kulturno nasljedstvo prekograničnog područja prenijelo pomoću prijenosa tradicionalnih vrijednosti. Specifični ciljevi ovog projekta su: (1) formiranje suradnje između škola kako bi se poboljšala uloga škole i povećala specifična znanja o kulturnoj baštini; (2) omogućavanje nastavnicima i djeci da dvojezične kulturne baštine svog grada i teritorijalnog područja prenesu u dvojezične radionice (materijali će biti pripremljeni na jeziku nositelja aktivnosti, a prevođenje će biti simultano; (3) osnaživanje zajednice bez granica i jezične barijere kroz zajedničku promidžbu projekata; (4) razvoj knjige – Vodič kroz Grad Virovitica na mađarskom, hrvatskom i engleskom jeziku, za promociju specifičnih znanja o kulturnoj baštini; i „Mini zbornik radova“ na mađarsko-hrvatskom s ekstraktom na engleskom.
Očekuje se kako će projekt povećati razinu znanja i vještina u sviranju glazbenih instrumenata i učenja o kulturnim različitostima; povećati motivaciju djece i mladih organiziranjem glazbenih i kulturnih radionica; poboljšati znanja i vještine nastavnika i profesora kroz organizirane stručne radionice; povećati uključenost skupine djece s teškoćama u razvoju u daljnje obrazovanje i njihovu integraciju u društvo. Kroz zajednički organizirane, razvijene i provedene aktivnosti korisnici projekta će dodatno jačati suradnju i sudjelovati u izradi novih projektnih prijedloga na zajedničkom sastanku ili radionicama. Sudionici na svakoj radionici bit će odabrani sukladno svojim ambicijama ali bez spolne diskriminacije, pojednakog broja sa hrvatske i mađarske strane. Održivost zajednički provedenih projektnih aktivnosti moguća je kroz rezultate projekta koji će biti temelj za budući razvoj ideja.
138.052,43 eura
117.344,55 eura
1. 9. 2017. – 31. 8. 2017.
Program prekogranične suradnje Interreg V-A Mađarska-Hrvatska 2014.-2020.